02 August 2015

Salam Aidilfitri

Wahhhhhhh dah lama saya menyepikan diri. Blog kawan-kawan pun dah lama tak jengok. Biasa lah....dah nak raya ari tu sibuk dengan preparation raya. Time raya sibuk ke rumah sedara mara. Lepas raya...sibuk mendobi kain baju dan segala urusan yang tergendala time cuti raya. Huhuhu..punya la banyak alasan tak dapat update blog. Saja je kan... Alhamdulillah start minggu ni, life dah kembali normal. Officemates yang bercuti raya pun dah mula bekerja...so balik kerja...saya tak penat sangat. 


Ceritera raya kami sefamily tahun ni tak berapa nak manis sangat. Macam tahun lepas, En Amri tak dapat balik beraya dengan kami. Sedey ?!!!!!! Walaupun ini tahun yang ke-4 En Amri tak dapat balik beraya, saya masih belum biasa. Hari pertama raya saya still rasa sedih. Entah nak tunggu berapa tahun lagi baru saya dapat immune dengan situasi macam ni. Sampai bila-bila pun tak kot.... Disebabkan raya tahun ni kami tak dapat sambut raya sefamily..so no baju sedondon. Baju raya saya warna coklat,  Ali warna peach dan Adik warna biru. Sangat carca marba kan. Tak kesah lah....yang penting ada baju raya. 

Raya pertama kami sambut di Kampar. Petang raya tu baru kami bertolak ke Penang. Sambut raya kat sana pulak. Hari raya ke-2 kami ke Sungai Petani. Makan besar kat sana. Then raya ke-3 di Penang balik. Raya ke-4 baru balik ke Kampar. Huhuhu... jauhkan perjalanan raya kami ?!!!! Terubat jugak kerinduan pada En Amri bila dikelilingi sedara mara. Raya-raya macam ni kalau kita tengah sedey pun kena senyum jugak supaya tak spoil kan mood raya orang lain. 

Kalau tanya pasal perangai Ali dan Adik bila Babah tak dapat balik raya, Alhamdulillah...anak-anak saya tak buat perangai pun sebab Ali cuma pernah sambut raya dengan Babah sekali je dan Adik....belom pernah lagi. Hahaha....dah jadi anak askar...kena kuat sikit. Bila anak-anak OK, saya pun tak rasa sedih sangat. Cuma saya harap situasi macam ni tak akan berlarutan. Harap-harap raya ni yang terakhir kami tak dapat sambut dengan En Amri. Jealous oooo tengok kawan-kawan post gambar baju raya sedondon anak-beranak. Sampai saya deactive FB sekejap. Tunggu orang dah reda pos gambar raya baru nak aktif balik. Memang tak baik nak berhasad dengki dengan orang...tapi hati ini terguris jugak.

Ok lah..itu saja ceritera raya kami anak-beranak. Biasa-biasa saja kan... Gambar raya pun tak ada nak snap. Tak apa lah...insyaAllah tahun depan kami dapat beraya dengan En Amri. Kepada kawan-kawan blogger, saya mohon ampun dan maaf seandainya ada yang terasa atau terguris hati dengan kata-kata dan penulisan saya dalam blog ni. Semoga persahabatan alam maya ini akan kekal berpanjangan. InsyaAllah....

1 comment:

  1. ala, nape x baginak juga tgk pic adik dgn abg dgn mama.tak apa lah nak buat macam mana kan. kerana tugas..
    saya doakan semoga tahun depan dan seterusnya family akak akan duduuk sebumbung
    aamiin

    ReplyDelete