16 September 2015

Kisah Mama : Demam Cupcake

Ini cerita baling belakang. Masa ni saya diserang demam cupcakes...gila buat cupcake. Biasalah...perempuan...time rajin masuk dapur..rajin sangat. Bila penyakit M melanda...anak-anak minta cupcake..saya singgah King Bakery..beli Hokaido Cupcakes. Sedapppp....

Asalnya bos office minta saya sediakan 50 biji cupcake untuk jamuan. Saya buat vanilla cupcake dengan coklat topping. Tapi sayangnya..lepas 2 kali bancuh adunan, saya cuma dapat 46 biji. Ingatkan dapat lebih..boleh tinggal untuk Ali dan Adik. Tapi tak ada rezeki...so saya bawa semua cupcake pergi ofis. Bila hero kecik tu bangun...dia tanya opah mana cupcake saya buat semalam. Alahaiiiiiii....cian anak Mama. Sedih dengar....rasa bersalah sangat.


So bagi menebus rasa bersalah..weekend minggu yang sama saya bangun awal pagi dan bake cupcake untuk Ali. Kali ni saya buat Lemon Cupcake. Kebetulan Tesco ada buat promosi Lemon murah. So apa lagi saya borong 10 biji. Tapikannnnnn.........Ali dan Adik cuma makan sebiji saja. Ali cakap kat Opah...cupcake Mama tak sedap (dia tak berani cakap kat saya). Bila saya rasa cupcake tu...memang tak berapa sedap...rasa pahit sikit. Mungkin Lemon dah tua..so jus yang dihasilkan rasa pahit. Huhuhuhu....kecewa jugak. Alamatnya baki lemon yang lain tu kita buat basuh botol saja lah.


Tak pe ye Ali....next time Mama bake Vanilla Cupcake untuk Ali ye. Dun worry...Mama dah master resipi tu.p

7 comments:

  1. sedapnya cupcake.. bagus pandai buat sendiri.. comel pula tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq aiza...waktu x da ank dl memang hobi saya bt cupcake

      Delete
  2. Budak2 ni biasa klu vanila ke coklat peberet depa la.lemon2 ni mama2 cam kita je suka.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah...next time memang akan bt vanilla or coklat kek saja utk ank2

      Delete
  3. sedap n menarik pula tengok cupcake akak tu..pandai akak buat

    ReplyDelete
  4. Try la jijah..ank2 mesti suka

    ReplyDelete
  5. tak pa bukan salah mama salah lemon tu sbb dh pahit. eh. tesco pon salah juga sbb jual lemon yg pahit dgn harga murah itu sbb mama borong..

    buat cup cakes lagi mudah, yg pntng sng nk mkn xoyh nk ptg bagaikan..

    ReplyDelete