01 January 2016

Selamat Datang 2016


Alhamdulillah Allah masih panjangkan usia kita untuk bertemu dengan tahun 2016. Terasa bersyukur sangat kerana Allah beri saya kekuatan dan semangat untuk harungi 2015 yang penuh cabaran dan dugaan. Rasanya sepanjang kehidupan ini, tahun 2015 saya diduga dengan begitu berat, baik dari segi kesihatan mahupun kekeluargaan. Sungguh...ada masa saya rasa macam dah tak mampu nak teruskan hidup...tapi saya tetap bersyukur kerana Allah amanahkan saya 2 anugerah yang jadi sumber kekuatan saya. Bila tengok muka Ali dan Adik....dugaan besar mana pun...insyaAllah saya akan hadapi. Walaupun sedih, saya cuba fikir positif...Allah Maha Mengtahui. Saya yakin perancangan Allah itu yang terbaik dan insyaAllah ada Nur dihujung dugaan ini. 

Tahun 2016 saya hadapi dengan lebih bersemangat, walaupun ada beberapa hal tahun 2015 yang terpaksa dibawa kehadapan (macam buat account pulak). Azam saya tahun ni tak berapa banyak supaya saya lebih berdedikasi. Antaranya saya mahu lebih rapat dengan Allah. Alhamdulillah En Amri banyak membantu ingatkan saya bila saya terleka. Terima kasih imamku. Then, saya nak jaga 3 amanah Allah  (En Amri, Ali dan Adik) dengan lebih baik. Kalau diberi peluang untuk tinggal bersama En Amri....saya tak nak lepaskan dan akan lakukan tanggungjawab saya sebaik mungkin. Tahun ni jugak saya harap dapat lakukan peningkatan dalam kerjaya saya. Alhamdulillah last year saya dah sah jawatan after 2 years service. So insyaAllah tahun ni saya cadang nak mula 1 step foward walaupun ada suara yang cakap masih terlalu awal. 

Itu saja kot azam tahun ni. Saya harap tahun 2016 akan bawa cahaya baru dalam hidup kami sekeluarga. Dan semoga Allah ehsankan saya dan makbulkan doa yang tak pernah putus saya pohon : supaya kami sekeluarga dapat hidup bersama macam keluarga lain. InsyaAllah.....

5 comments:

  1. selamat tahun baru 2016 :) semoga tahun ini lebih baik dari tahun yang sudah..inshaa Allah

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru kak..moga kita lebih berazam pertingkatkan diri lg tahun ni

    ReplyDelete
  3. selamat tahun baru 2016. huhu saya dah tukar link blog T.T

    ReplyDelete
  4. in shaa Allah aamiin
    lama juga ye sis pjj dgn en amri..

    ReplyDelete