26 September 2016

Kisah Mama : Classix 253 Cafe


Classix 253...pernah try makan kat sini tak? Cafe ni salah satu cafe hipster yang agak popular kat Ipoh. Saya dan En Amr dah lama tau pasal cafe ni tapi tak jumpa lokasinya. Ahad lepas kebutulan lalu depan Stadium Hoki...tiba-tiba ternampak cafe ni. Laaaaa......senang je pun nak cari. Rasanya cafe ni ada cawangan yang lain. Tapi yang paling senang nak cari kat sini lah...berdekatan stadium hoki..shop lot kat sebelah Petronas.

Deko dalam cafe memang ala hipster...ada mesin jahit, tv, almari lama.. Tapi saya dan En Amr pilih untuk makan kat luar kedai....saja nak makan sambil ambik angin luar. Masa dapat menu tu..baru lah saya tau kenapa Classix 253 ni special berbanding cafe hipster yang lain. Sebabnya kat sini ada Happy Hour. Happy Hour start dari pukul 5 pm hingga 7 pm setiap hari. Time happy hour ni ada set kombo yang harganya boleh tahan. Antara set yang saya ingat burger bakar -RM 5.50, Chicken Chop - RM 5.50, Spaghetti Bolognese - RM  5.50 dan nasi ayam - RM 5.50. Murahkan....banyak pilihan pulak tu. En Amr order set burger bakar dan saya order set mix platter (ada lamb + fish + chicken ) -RM 15.00 ++. Air boleh refill. So..memang berbaloi sangat.

Kedua-dua set yang kami order tu not bad. Patty burger memang home made...tak terlalu kering..saiz pun sedang-sedang je. Rasa pun tak de liat or keras sangat. Kalau nak compare dengan harga RM 5.50 tu...rasanya memang berbaloi sangat. Mix platter pun ok..saya makan lamb dan fish yang ayam nya big boss makan. Daging lamb tak liat..gravy sos pun pekat. Cuma ikan tu saya rasa masin sikit. Huhuhuhu....but small matter.

Overall kami puas hati dengan harga dan rasa makanan di Classix 253 dan comfirm datang lagi. Bagi yang tengah poket bocor tapi teringin nak makan menu yang sedap-sedap...saya syorkan anda ke sini time happy hour. Rasa sedap...poket selamat.

3 comments:

  1. menarik hrga murah tp berbaloi seadanya ok lah. jrg nk jumpa patty yg homemade ni kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang berbaloi sebab harga murah.saya suka burger yg patty homemade...baru sedap

      Delete
  2. Ahaiiii..lapar pulakkk...

    ReplyDelete