29 September 2016

Kisah Mama : Produk Review - Garnier Micellar Cleansing Water

Kisah Mama lagi. Lately angin nak mengupdate pasal anak-anak dah berkurang. Banyak citer pasal Mama je kan. Entry kali ni nak share pengalaman saya guna produk pulak. Saja je dah tak tau nak update apa kat blog.

Kalau cerita pasal make up remover, saya dah pernah guna macam-macam jenis. Dari yang wet tisu, oil, lotion sampai yang tengah hot sekarang ni...water base. Actually saya bukan jenis yang heavy make up..cuma tempek lotion, compact powder, eye brow dan lipstick. Kalau rajin sikit...letak la blusher. Orang kata make up sekadar yang perlu saja sebab saya kerja hadap public jadi kureng seswai kalau muka nampak pucat sangat. Biasanya saya guna wet tisu brand Daiso untuk cuci make up. Tapi baru-baru ni saya tersambar make up remover water base jenama Garnier (mintak ampun suamiku...saya tak sengaja).

Setakat yang saya guna ni....ok saya suka dan saya syorkan. Saya tuang make up remover pada kapas dan lap kat muka. Tak payah nak tonyoh bagai... Make up senang je tanggal. Lepas cuci kulit rasa tak berminyak atau kering. Rasa macam baru lepas cuci muka dengan air. Hebat betul teknologi sekarang..make up remover pun dah berinovasi.

Actually ada jugak brand lain yang keluarkan make up remover jenis macam ni. Tapi setakat ni..ini lah yang paling murah. Kalau beli time offer 1 botol kecik (125 ml) ni RM 9.90. Time saya beli RM 14++..beli kat Watson. Minggu seterusnya saya pegi Watson lagi...dah turun harga jadi RM 9.90. Aiyaaaaa !!!! Manyak rugi lorrrr...

4 comments:

  1. mudah la nak tanggalkan mekap pasni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang sangat jijah.botol kecik..senang je nk masuk dlm bag make up.paling best lepas pakai...kulit rasa selesa sangat

      Delete
  2. sy pakai silky girl punya makeup remover je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Murah ke cik itah? Rasanya garnier ni yg paling murah

      Delete